piątek, 23 sierpień 2019

Przedszkole Samorządowe im. Kubusia Puchatka w Skokach to przedszkole z tradycjami, to miejsce dobrej zabawy i nauki. Istnieje już od 1945 roku. Obecna nazwa przedszkola została nadana podczas obchodów 25 – lecia placówki w maju 2010 roku.
Przedszkole mieści się w pięknym, zielonym, spokojnym i bezpiecznym miejscu. W placówce funkcjonuje 7 oddziałów.
Kadra pedagogiczna liczy 14 nauczycieli. Dbając o dobro dzieci systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, które pozwalają na prowadzenie dodatkowych zajęć: logopedycznych, korekcyjno – kompensacyjnych, tanecznych, plastycznych.
A11
Do tradycji naszego przedszkola wpisał się:
  • Gminny Przegląd Pieśni Patriotycznej i Żołnierskiej,
  • Konkurs recytatorski poezji dziecięcej,
  • Konkurs taneczny,
  • Noc Świętojańska, Mikołajkowa,
  • Powitanie kolejnych pór roku,
  • Akademia z okazji odzyskania Niepodległości,
  • Jasełka
  • Warsztaty wielkanocne i bożonarodzeniowe,
  • Kiermasz wielkanocny i bożonarodzeniowy.
Nauczyciele wszystkich grup wiekowych prowadzą obserwacje pedagogiczne dzieci, a dla 5/6 latków diagnozę, które są szczegółowo omawiane dwa razy w roku na zebraniach z rodzicami.
Dzieci wiedzę swoja poszerzają także poprzez różne wycieczki do zakładów pracy, poznawcze oraz na przedstawienia teatralne.
Przedszkole współpracuje z:
  • Biblioteką Publiczną w Skokach
  • SP im. Adama Mickiewicza w Skokach,
  • Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Wągrowcu,
  • OPS w Skokach
  • Sądem Rodzinnym w Wągrowcu,
  • PCPR w Wągrowcu,
  • Muzeum Regionalnym w Wągrowcu i innymi.
W naszym przedszkolu nauczyciele celowo i systematycznie stosują elementy aktywizujących metod pracy:
  • Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
  • Gimnastyki twórczej R. Labana, K. Orffa,
  • Ruchu rozwijającego W. Sherborne,
  • Odimiennej metody nauki czytania I. Majchrzak,
  • Edukacji matematycznej wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,
  • Gimnastyki mózgu Dennisona,
  • Pedagogiki zabawy.
Podstawową formą aktywności dzieci w naszym przedszkolu jest zabawa. Stąd wypływa powszechnie znana prawda, że dziecko powinno uczyć się – bawiąc i bawić się – ucząc.